لوله کشی آب ساختمان

۱۹ بازديد

لوله کشی آب ساختمان

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های هر ساختمان، لوله کشی آب ساختمان است. در ساختمان سازی از لوله های پلاستیکی، سیمانی و فلزی برای لوله کشی استفاده می شود. لوله کشی آب باید به گونه ای باشد که آب گرم و سرد را از مبدا به شیرآلات به صورت یکسان توزیع کند.

روش های لوله کشی آب ساختمان

دو روش برای لوله کشی آب ساختمان وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی آب کلکتوری

در این روش از یک وسیله به نام کلکتور استفاده می شود. در لوله کشی به روش کلکتوری از هیچ اتصالی استفاده نمی شود و لوله کشی به صورت مستقیم از سمت کلکتور به سمت شیرآلات اجرا می گردد. در این روش اجرای آب گرم و سرد ساختمان به صورت مجزا می باشد و این مورد یکی از امتیازهای لوله کشی آب کلکتوری است.

لوله کشی آب انشعابی

یکی از روش های ستنی لوله کشی آب، لوله کشی آب انشعابی می باشد که به منظور انشعاب گرفتن از شیرها از یک سه راهی استفاده می کنند. در قدیم برای لوله کشی آب انشعابی از لوله های آهنی استفاده می کرده اند اما امروزه از لوله های پلیمری استفاده می کنند. این روش به دو صورت لوله کشی انشعابی توکار و لوله کشی انشعابی روکار انجام می شود.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی آب ساختمان

برای لوله کشی آب ساختمان از مرحله نصب تا اجرای نهایی نکات و قوانینی وجود دارد که اگر لوله کشی مطابق با این نکات انجام نشود مشکلاتی برا آن پیش می آید. پس رعایت نکات زیر الزامی می باشد.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین موارد در لوله کشی آب ساختمان، رعایت تناسب عمق لوله کشی با عمق بستر لوله کشی می باشد. به عنوان مثال لوله های آب فاضلاب ساختمان باید در مکانی نصب گردند که عمق متوسط داشته باشد یعنی نه عمق آن زیاد باشد و نه سطحی.
  • جنس لوله یکی دیگر از موارد مهم هنگام لوله کشی آب ساختمان است. به عنوان مثال جنس لوله ای که برای آب آشامیدنی استفاده می شود با جنس لوله ای که برای آب فاضلاب ساختمان استفاده می شود متفاوت است.
  • توجه به اندازه قطر لوله نیز مهم می باشد. به عنوان مثال لوله ای که برای لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده می شود باید قطر نسبتا زیادی داشته باشد تا مشکلاتی از جمله گرفتگی و انسداد لوله را به همراه نداشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در لوله کشی آب باید مدنظر قرار داد، تاثیرات دمای محیط بر روی لوله ها است. تابش نور مستقیم خورشید و یا سرمای زیاد می تواند بر عمر مفید لوله ها تاثیر بگذارد.
  • در ساختمان های بلند باید از پمپ برای تامین فشار آب لازم استفاده کرد.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

یکی از موارد مهمی که در هنگام ساخت ساختمان باید به آن توجه کرد، لوله کشی فاضلاب ساختمان است. اتصالات لوله کشی فاضلاب در مقایسه با اتصالات لوله کشی آب بسیار پیچیده تر می باشند به همین منظور اگر لوله کشی فاضلاب به صورت اصولی و صحیح انجام نشود مشکلاتی را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی فاضلاب ساختمان

  • از بست های استاندارد و مخصوص برای نگهداری لوله ها استفاده کنید.
  • به منظور کنترل فشار نقطه ای، یک مقوا تا خورده در زیر لوله قرار دهید.
  • از قرار دادن لوله های پلیمری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • کفشوهایی که در تراس یا بالکن قرار دارند را به صورت مستقیم به فاضلاب شهری متصل نکنید.
  • لوله های استاندارد را برای لوله کشی فاضلاب استفاده کنید لوله های استاندارد باید تحمل فشار حداقل 6 اتمسفر را داشته باشند.

 

خدمات لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان توسط تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه تاسیسات ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. از جمله خدماتی که توسط تاسیسات نوبهار ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات 24 ساعته لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان
  • تعمیر و تعویض اتصالات لوله فاضلاب و لوله آب ساختمان
  • نصب و راه اندازی اولیه لوله کشی ساختمان
  • سرویس لوله کشی ساختمان
  • نصب شیرآلات

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان می توانید به صورت رایگان با مشاوران تاسیسات نوبهار در تماس باشید.

عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

۱۶ بازديد

عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟

به نقل از فروشگاه اینترنتی ایمنی ها؛  شاید این سؤال شما هم باشد که عینک ایمنی یا عینک کار چه تفاوتی با عینک عادی دارد و این محصول چه کاربردی دارد. عینک ایمنی یا عینک کار از ضروری ترین تجهیزات ایمنی فردی به شمار می رود که از چشم افراد در برابر خطرات مختلف مثل پرتاب اجسام، اشعه مادون قرمز و فرابنفش، مواد شیمیایی و اسیدی، گرد و غبار و … در مشاغل مختلف محافظت می کند.

این عینک نسبت به عینک های معمولی، بسیار قوی تر و مستحکم تر طراحی شده است تا از چشم در برابر خطرات مختلف مراقبت کند. عدم استفاده از این وسیله در حین کار ممکن است باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر از جمله از دست دادن بینایی شود.

آنچه در ادامه خواهیم خواند:

  • کاربرد عینک ایمنی
  • انواع عینک ایمنی
  • نکات مهم در خرید عینک ایمنی
  • لنز عینک ایمنی
  • بهترین عینک ایمنی
  • استاندارد عینک ایمنی
  • ضعیف بودن چشم

کاربرد عینک ایمنی

برای درک بهتر این مطلب که عینک ایمنی چیست بهتر است با کاربردهای آن آشنا شویم:

  • در صنعت جوشکاری برای عدم برخورد پلیسه ها و جرقه های حاصل از جوشکاری و هم چنین عدم برخورد اشعه مادون قرمز و فرابنفش به چشم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در محیط های آزمایشگاهی و پزشکی به منظور جلوگیری از ورود ویروس های مختلف از جمله ویروس کرونا کاربرد دارد.
  • برای کار با بسیاری از ابزارآلات مثل فرز، دریل، چکش تخریب و … باید از این ابزار ایمنی استفاده کرد.
  • مشاغلی مانند پالایشگاه و پتروشیمی که در آنها افراد با گازها و مواد شیمیایی سروکار دارند.
  • فعالیت های عمرانی، ساختمانی و تأسیسات
  • در صنعت نجاری و کار با چوب
  • در صنعت آهنگری و برش فلز

انواع عینک ایمنی

عینک کار برای مشاغل مختلف، در انواع متنوعی تولید می شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. علاوه بر آن، نوع لنز و جنس نیز در این مدل ها با یکدیگر متفاوت است.

عینک گاگل ایمنی

این مدل شباهت زیادی به عینک های معمولی دارد و عموماٌ از فریم ژلاتینی تولید شده است. این عینک از ورود و برخورد گازهای شیمیایی به چشم جلوگیری می کند. گاگل ایمنی فاقد دسته است و به کمک بند کشی بر روی صورت فرد ثابت می شود.

گاگل ایمنی شباهت زیادی به عینک اسکی دارد. این مدل کاملاً بر روی صورت چفت می شود و هیچ منفذی را برای ورود گازهای مختلف باقی نمی گذارد. لازم به ذکر است که از گاگل ایمنی فقط و فقط برای گازهای غیرسمی استفاده می شود. برای کار با گازهای شیمیایی سمی مثل گاز طلا، سیانور و … باید از ماسک شیمیایی تمام صورت استفاده کنید.

عینک جوشکاری

عینک جوشکاری یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی است که هر جوشکار باید از آن استفاده کند. مهم ترین دلیل استفاده از عینک جوشکاری، از این جهت است که از چشم ها در برابر نور مرئی جوشکاری (که دارای اشعه uv است) محافظت می کند.

از کاربردهای دیگر این محصول، حفاظت از چشم ها در برابر ذرات و جرقه های پرتاب شونده در حین جوشکاری است که می تواند آسیب جدی به چشم ها وارد کند.

عینک آزمایشگاهی

عینک آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده است که دور تا دور چشم ها را به طور کامل پوشش می دهد. این محصول از ورود ذرات اسیدی و شیمیایی پخش شده در محیط آزمایشگاه به داخل چشم جلوگیری می کند. استفاده از این عینک در محیط های پزشکی و آزمایشکاهی ضروری است.

در حال حاضر با توجه به اینکه ویروس های مختلف از جمله کرونا از طریق چشم نیز وارد بدن می شوند، از این مدل در درمانگاه ها و بیمارستان ها نیز استفاده می شود. این محصول از وزن کمی برخوردار است و می توان برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.

عینک سنگ زنی

عینک سنگ زنی برای مقابله با برخورد اجسام ریز جامد همچون چوب و فلز طراحی شده است. معروف ترین نوع این عینک، عینک سنگ زنی بغل توری است. به عنوان مثال، اگر شما در یک کارگاه نجاری در حال کار و برش چوب هستید، این محصول از برخورد خرده های چوب به چشم شما جلوگیری می کند.

عینک محافظ لیزر

چشم در برابر نور لیزر بسیار آسیب پذیر است. به همین علت باید در کار با وسایل لیزری مانند دستگاه برش لیزری و هم چنین لیزرهای موجود در بیمارستان ها و محیط های پزشکی از عینک محافظ لیزر استفاده کرد.

 

عینک مخصوص لپ تاپ

این محصول به ضد اشعه مانیتور نیز معروف است و از آن برای جلوگیری از برخورد اشعه کامپیوتر و لپ تاپ به چشم و بهینه سازی دید چشم استفاده می شود.

نکات مهم در خرید عینک ایمنی

یک سری نکات و پارامترها در خرید عینک کار ایمنی ها وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بهترین عینک را برای خود انتخاب نمایید:

جنس فریم و دسته

قاب و فریم عینک های ایمنی می تواند از جنس مختلفی تولید شده باشد. فریم عینک ها می تواند از مواد فلزی مانند نیکل و مواد پلاستیکی مانند سلولز استات بوتیرات، سلولز استات، پلی کربنات و نایلون تولید شود.

شیشه عینک ایمنی

شیشه عینک های کار از نوعی هستند که با کمک حرارت مقاوم شده اند. همچنین این شیشه ها می توانند از جنس پلی کربنات، استات سلولز و … باشند. این شیشه ها باید به راحتی تمیز شوند.

از مناسب ترین شیشه ها می توان به شیشه هایی که به واسطه واکنش های شیمیایی مقاوم شده اند، شیشه های لایه لایه، پلاستیک، عدسی حاوی تورسیمی، آلیل دی گلیکول کربنات و پلی متیل متاکریلات اشاره کرد. عرض شیشه های حفاظتی باید ?.?? میلی متر و ارتفاع آنها در جهت قائم ?? میلی متر باشد.

طراحی استاندارد و ارگونومیک

رعایت اصول ارگونومیک و استاندارد های بین المللی در ساخت و تولید عینک های ایمنی امری ضروری استپ چرا که استفاده از عینک های غیر استاندارد خود می تواند منجر به آسیب چشم و یا عدم حفاظت در برابر خطرات و صدمات شود. به عنوان مثال، عینک گاگل ایمنی باید به گونه ای طراحی شده باشد که به خوبی بر روی صورت فرد چفت شود و مانع از ورود گازهای سمی به داخل چشم شود. دسته های عینک باید استاندارد بوده و از انعطاف بالایی برخوردار باشد.

میدان دید

یکی دیگر از پارامترهایی که باید در خرید عینک ایمنی به آن توجه داشت، میدان دیدی است که عینک برای کاربر فراهم می کند. میدان دیدی که عینک های مختلف به شما می دهند، با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که محیط کار شما نیاز به میدان دید وسیع دارد، باید از عینک اپتیکال استفاده کنید.

 

لنز عینک ایمنی

مبحث بعدی در پاسخ به این سؤال که عینک ایمنی چیست لنز آن است. یکی از علل تمایز عینک ها، لنز بکاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلی کربنات و بعضی از آن ها از جنس شیشه تولید شده اند. بیشتر مواقع، احتمال آنکه افراد در بینایی خود احساس ضعف کنند یا نمره چشم آنها پایین باشد، وجود دارد. انواع لنز عینک کار عبارتند از:

لنز شفاف

این لنز از پرکاربردترین لنزهای موجود در بازار است که برای مصارف عمومی و سبک استفاده می شود. این لنز به افزایش دید کاربر در محیط کمک می کند. جنس این لنز از پلی کربنات تولید شده است و از مقاومت بالایی برخوردار است. این لنز بیشترین میزان انتقال نور را دارد و در محیط های کم نور انتخاب مناسبی محسوب می شود.

لنز سبز

این مدل لنز کاربرد ویژه ای دارد. از این مدل برای ایجاد وضوح بیشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بکار می رود.

لنز آیینه ای

این لنز در بیرون از خود یک پوشش به صورت آیینه دارد و باعث می شود کاربران رنگ محیط را به صورت قهوه ای یا خاکستری ببینند. پوشش آیینه ای بکاررفته در این لنز این قابلیت را دارد که بین ?? تا ?? درصد میزان عبور نور را انعکاس داده و کاهش دهد. این عینک در محیط هایی با شن و ماسه یا در مجاورت آب یا در ارتفاعات مفید خواهد بود.

لنز قهوه ای یا کهربایی

این لنز در عینک های مخصوص لپ تاپ استفاده می شود. لنز کهربایی این قابلیت را دارد که نور حاصل از صفحه نمایش را کاهش دهد. این مدل برای کسانی که برای مدت زمان طولانی با گوشی و لپ تاپ کار می کنند، بسیار مناسب است.

نوری که از سمت صفحه نمایش به چشم برخورد می کند، به رنگ آبی است. لنز کهربایی به راحتی این نور را فیلتر می کند و مانع از آسیب به چشم می شود. از این لنز می توان در محیط های کم نور، هوای ابری و مه آلود نیز استفاده کرد.

لنز آبی

این لنز کاربرد ویژه ای در خنثی کردن نور زرد و نور لامپ بخار سدیم دارد. اگر شما در برابر مقدار زیادی بخار سدیم و یا لامپ بخار سدیم قرار دارید، باید از این مدل لنز استفاده کنید. اغلب افرادی که در کارخانه های فرآوری مواد غذایی کار می کنند، از این عینک استفاده می کنند. بازیکنان تنیس نیز در مقابل تابش نور خورشید می توانند از این لنز برای عینک خود استفاده نمایند.

لنز قطبی

در این لنز یک نوع ماده شیمیایی بکار رفته است که قبل از رسیدن نور به چشم فرد، بخشی از نور را فیلتر می کند. این لنز برای افرادی که مدت زمان زیادی در زیر نور آفتاب هستند، بسیار مناسب است. این مدل در عینک های آفتابی بکار می رود و باعث انعکاس نور مستقیم آفتاب، انعکاس برف و سطوح مختلف می شود. این لنز رنگ اجسام را تیره می کند و از خستگی چشم جلوگیری می کند.

لنز نارنجی

از جمله کاربرد های این لنز با رنگ کهربایی، استفاده از آن در محیط های کم نور می باشد. این لنز به روشن تر شدن محیط و افزایش دید کمک می کند. از این لنز برای فیلتر کردن نور آبی و شکار استفاده می شود.

بهترین عینک ایمنی

همان طور که گفته شد، عینک کار یکی از ضروری ترین تجهیزات ایمنی فردی است که در بسیاری از مشاغل از آن استفاده می شود. شرکت های داخلی و خارجی زیادی به تولید این محصول می پردازند که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عینک ایمنی هانیول

یکی از برترین تولیکنندگان عینک کار شرکت هانیول است. شرکت هانیول اصالتاً یک شرکت آمریکایی در تجیهزات ایمنی فردی و محصولات دیگر به شمار می آید. از محبوب ترین و بهترین مدل های این شرکت می توان به عینک ایمنی هانیول مدل N-Vision T???? BS و A??? و Tornado T?????B و … اشاره کرد.

عینک ایمنی یووکس

یووکس یا UVEX یکی از تولیدکنندگان خارجی برتر در زمینه تولید عینک کار و تجهیزات ایمنی فردی است که محصولات خود را طبق استانداردهای دستکش ایمنی و مطابق با استاندارد EN??? و EN??? و EN??? تولید و به بازار عرضه کرده است. این برند اصالتاً آلمانی است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از محبوب ترین عینک های تولیدشده توسط این برند می توان به عینک ایمنی یووکس مدل Astruflex و I-VO و … اشاره کرد.

عینک ایمنی تری ام

تری ام یک شرکت چند ملیتی است که در سال ???? فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به تولید محصولاتی از قبیل چسب، مدارهای الکترونیکی، تجهیرات ایمنی و پزشکی، مواد ساینده، محصولات دندان و … می پردازد و یکی از محصولات این شرکت عینک کار است. از بهترین محصولات تولیدشده توسط این برند می توان به عینک ایمنی تری ام مدل Privo ????? و KX???? و … اشاره کرد.

از دیگر برندهای داخلی و خارجی این کالا می توان به عینک ایمنی اخوان، کاناسیف، دیوالت، توسن، رونیکس، پارس اپتیک، توتاص، پارکسون، جنیوس، جکسون، تک پلاست، ولکان، دیکنز، ماتریکس، صاموپرشین و … اشاره کرد.

 

استاندارد عینک ایمنی

همان طور که گفته شد، یکی از مهم ترین نکات در انتخاب عینک ایمنی، استاندارد بودن آن است. یک سری استاندارد و تأییدیه ها موجود است که با استفاده از علائمی بر روی این ابزار ایمنی مشخص می شود. برخی از این استانداردها عبارتند از:

  • استاندارد EN???: این استاندارد در رابطه با ویژگی های فیزیکی خواسته شده، مقاومت و ضد ضربه بودن عینک است. یک عینک مناسب باید دارای این استاندارد باشد.
  • استاندارد EN???: این استاندارد نشان دهنده مقاومت عینک های ایمنی در برابر اشعه UV و فرابنفش است.
  • استاندارد EN???: این استاندارد برای لنزهای مربوط به محافظت از کارکنان در حوزه های لحیم کاری، جوشکاری، جوش قوس الکتریکی، هوابرش، برش پلاسما و … است.

استاندارد عینک ایمنی

ضعیف بودن چشم

یکی از مهم ترین سؤالات و مشکلاتی که برای کاربران بوجود می آید، ضعیف بودن چشم افراد است. اگر چشم فردی که از عینک کار استفاده می کند ضعیف باشد، در این حالت عینک کاری که استفاده می کند باید دارای یک سری ویژگی خاص باشد. در این مواقع باید زیر شیشه حفاظتی عینک، عدسی مناسب چشم آن فرد نیز قرار داشته باشد.

شما کاربران محترم در صورت قصد خرید و استفاده از عینک ایمنی مناسب و با کیفیت نیز می توانید به سایت ایمنی ها مراجعه نمایید.

www.imeniha.com

 

 

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

۱۸ بازديد

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

از بسیاری جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسمانی است: همه آن را دارند و ما باید از آن مراقبت کنیم. سلامت روانی خوب به این معنی است که به طور کلی قادر به تفکر، احساس و واکنش به روش هایی است که شما نیاز دارید و می خواهید زندگی خود را انجام دهید.

اما اگر در دوره ای هستید که سلامت روان شما آسیب دیده است، ممکن است متوجه شوید که روش‌هایی که اغلب فکر می‌کنید، احساس می‌کنید یا واکنش نشان می‌دهید دشوار یا حتی غیرممکن است. این می تواند به اندازه یک بیماری جسمی و یا حتی بدتر احساس شود.در این مقاله از مجموعه مطالب حقوقی کاربردی نقش روانشناختی و تاثیر آن بر جرم مورد تحلیل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان می‌تواند همه افراد جامعه را درگیر کند به طوری‌ که گفته می‌شود ?? درصد جمعیت ?? تا ?? سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند؛ و اختلال شخصیتی نیز یکی از این نوع اختلالات به شمار می روند. 

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آنان را با دیگران مختل می‌سازد؛ هرگاه صفات شخصیتی غیرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفی کارکردهای آن با رنج و عذاب ذهنی همراه باشد، به اصطلاح می توان تشخیص داد که فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.

در برخی از مواقع ارتکاب جرم توسط اشخاص عادی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات بیماران روانی دست به ارتکاب جرایمی خواهند زد که اگر در حالت عادی قرار داشتند، هیچ گاه این جرایم اتفاق نمی افتادند.

در علم روانشناسی اجتماعی از آنجایی که وضعیت روحی و روانی این مجرمین نسبت به مجرمین دیگر متفاوت است، در قانون نیز مجازات بیماران روانی به نحو دیگری مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامی به مسئله جنون اشاره شده و تدابیر مختلفی برای اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رویکردهای مختلفی برای سلامت روان و بیماری روانی در سراسر جهان وجود دارد. اکثر متخصصان بهداشت در بریتانیا بر مجموعه مشابهی از تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی برای مشکلات سلامت روان توافق دارند.

در یک مجله آنلاین بیان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به یک طریق فکر نمی کنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممکن است ایده های متفاوتی در مورد بهترین روش مقابله داشته باشید. در بسیاری از فرهنگ ها، بهزیستی عاطفی ارتباط نزدیکی با زندگی مذهبی یا معنوی دارد. و تجربیات دشوار شما ممکن است تنها بخشی از نحوه درک کلی هویت شما باشد.

در ماده 503 قانون آیین دادرسی کیفری نیز به مورد دیگری در خصوص جنون اشاره شده است. در این ماده اینگونه ذکر شده است که هرگاه محکوم علیه در خصوص جرایم تعزیری و پس از صادر شدن حکم قطعی توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودی، اجرای حکم به تعویق خواهد افتاد.

در مورد مجازات های مالی، این رویه اعمال نخواهد شد چرا که این گونه مجازات ها از اموال محکوم علیه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت دیگر نیز، چنانچه محکوم علیه به حبس محکوم شده باشد و یا در صورت محکومیت به مجازات های مالی و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در این حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودی وی در مراکز درمانی، بیمارستان و یا محل مناسب دیگری ترتیب اثر داده می شود و این ایام محاسبه شده و بخشی از مدت محکومیت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مبلمان

با این وجود گاهی اوقات امکان دارد فقط بیمار روانی خطرناک باشد یعنی فرد بیمار جرمی انجام نداده ولی رفتارش ممکن است برای جامعه خطرناک باشد. به عنوان مثال فرد بیماری که رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتکاب جرم یا اعمال خطرناک از سوی او وجود دارد.

در چنین وضعیتی، ماده  150 قانون مجازات اسلامی دست قضات را باز گذاشته تا افرادی با شخصیت خطرناک را به مراکز تربیتی و بیمارستان‌هایی که مخصوص نگهداری این افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا که سازوکارهای این ماده خیلی مشخص نیست، قضات کمتر از این ماده استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ایراد محسوب شود.

صفت شخصیت الگوی بادوام عبارت از درک کردن محیط و دیگران، برقرار کردن رابطه و فکر کردن به آنها است، الگویی که در قالب ساخت روانی فرد تثبیت شده است. در عین حال اختلال شخصیت برعکس الگوی ناسازگارانه و بادوام تجربه درونی و رفتاری به شمار می رود که به زمان نوجوانی یا جوانی بر می گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri

مد و فشن و کمک به آن توسط چهر های برتر

۱۷ بازديد

مد و فشن و کمک به آن توسط چهر های برتر

طراحی مد و فشن هنری بسیار زیبا و کاربردی است که باعث می‌ شود هر روزه در دنیای مد انواع لباس به جهان مد و فشن وارد شود. اگر بخواهیم رشته طراحی مد و فشن را تعریف کنیم می ‌توانیم اینگونه بیان کنیم که رشته تحصیلی آکادمیک طراحی مد از بسیاری از رشته‌ هایی، از جمله تاریخ، تجارت، تصویرسازی، فناوری استخراج می ‌شود.

به نقل از مجله اینترنتی چرخونکی به عنوان یک عمل هنری، طراحی مد با فرهنگ در هم آمیخته است. طراحان مد، لباس‌ ها را بر اساس تقاضای مصرف کننده یا دیدگاه خلاقانه خود تولید می‌ کنند و مصرف کنندگان به این طرح‌ ها پاسخ می ‌دهند و همین روند باعث ایجاد طراحی‌ های خلاقانه و جدید در دنیای فشن و مد جهانی خواهد شد.

استایل های خیابانی همان استایل های روزمره ایی است که هر روز با آن درگیر هستیم و شاکله ی اصلی مد و فشن را در جامعه تشکیل می دهد که شما می توانید با مراجعه به مجله اینترنتی مد و فشن اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید. خیلی از طراحان لباس ها دید کاملی به این نوع پوشش ها دارند و همیشه ایده یابی هایی را برای محصولات جدید خود را در دنیای مدلینگ از روی استایل های خیابانی دریافت میکنند چون به این امر واقف هستند که مردم این نوع پوشش ها پذیرفته اند و به راحتی با این نوع پوشش ارتباط گرفته اند.

ممکن است به نظر تفاوت‌هایی بین مدهای طراحان گران‌قیمتی که در پاریس یا نیویورک نشان داده می‌شوند و لباس‌های ورزشی تولید انبوه و سبک‌های خیابانی که در مراکز خرید و بازارهای سراسر جهان فروخته می‌شوند، وجود داشته باشد.

با این حال، صنعت مد شامل طراحی، تولید، توزیع، بازاریابی، خرده‌فروشی، تبلیغات و ترویج انواع پوشاک (مردانه، زنانه و بچه‌گانه) از کمیاب‌ترین و گران‌ترین لباس‌های مد روز تا لباس‌های معمولی روزمره - از لباس‌های مجلسی گرفته تا شلوارهای ورزشی معمولی است.

و اما نقش چهره ها یا همان سلبریتی های معروف

شاید این مورد نیاز زیادی به توضیحات نداشته باشه ، همانطور که شما می دانید بازیگران ، ورزشکاران یا افراد مشهور در جامعه یکی از منابع معروف شدن یک نوع پوشش هستند نکته اینکه شما با خواندن بیوگرافی بازیگران هم می توانید از کم و کیف شروع کار آنها مطلع شوید. در تمامی جوامع مردم آن جامعه منتظر هستند تا ببینند مثلا بازیگر مورد علاقه شان چه نوع پوششی را انتخاب کرده است که آنها هم همان نوع لباس یا کیف و کفش را انتخاب کنند. به همین دلیل است که شاهد هستیم خیلی از بازیگران برای یک نوع برند مدل تبلیغاتی می شوند و با آن برند ماه ها سالها یا حتی ده ها سال قرارداد امضا می کنند.

 

در کشور خودمان بازیگران معروفی را در ذهن داریم که برای برندی تبلیغات دائمی انجام می دهند،برای مثال نوین چرم را که در ذهن بیاورید حتما یاد بهرام رادان خواهید افتاد که دست کم چند سالی است ، بیلبرد های این برند را به خود اختصاص داده است یا در همین چند ماه گذشته برند پوشاک آقایان ال سی من را در ذهن بیاورید یاد استایل بازیگر جوان ، امیرحسین آرمان خواهید افتاد چرا که این بازیگران مدل های تبلیغاتی این برند ها شده اند و علاوه بر تاثیر گذاری در فروش در نوع پوشش مردم هم تاثیر بسزایی خواهند گذاشت.

طراحی مد هنر به کار بردن طراحی، زیبایی شناسی، ساخت لباس و زیبایی طبیعی در لباس و لوازم جانبی آن است. تحت تأثیر فرهنگ و روندهای مختلف است و در طول زمان و مکان متفاوت بوده است. “یک طراح مد لباس، از جمله لباس، کت و شلوار، شلوار، دامن، و موارد دیگر مانند کفش و کیف دستی را برای مصرف کنندگان است. او می ‌تواند طراح لباس باید با اکسسوری یا جواهرات تخصصی مد و لباس آشنایی داشته باشد همچنین باید بتواند رنگ‌ها را به خوبی در کنار هم قرار داده و لباسی زیبا را طرح کند.

بیشتر بخوانید : آشپزی خارجی

طراحان مد به روش‌های مختلف در طراحی قطعات و اکسسوری‌ های خود مانند انگشتر، دستبند و گردنبند کار می ‌کنند. به دلیل زمان مورد نیاز برای عرضه یک لباس به بازار، طراحان باید در مواقعی تغییراتی را در خواسته‌ های مصرف کننده پیش بینی کنند.

طراحان مد مسئول ایجاد ظاهری برای لباس‌های افراد هستند که شامل شکل، رنگ، پارچه، پیرایش و موارد دیگر است. طراحان مد نقش مهمی در دنیای ما دارند. استعداد و بینش آنها نقش زیادی در نحوه ارائه خود افراد دارد. آنها بر جامعه و روشی که برای ابراز خود انتخاب می‌ کنند تأثیر می‌ گذارند.

صنعت مد از چهار سطح تشکیل شده است: تولید مواد خام، عمدتاً الیاف و منسوجات، همچنین چرم و خز. تولید کالاهای مد توسط طراحان، تولیدکنندگان، پیمانکاران و دیگران؛ خرده فروشی و انواع تبلیغات. این سطوح شامل بسیاری از بخش‌های مجزا اما وابسته به یکدیگر است که همگی به هدف برآوردن تقاضای مصرف‌کننده برای پوشاک در شرایطی اختصاص داده شده‌اند که شرکت‌کنندگان در صنعت مد را قادر می‌سازد تا با سود فعالیت کنند.

 

https://www.ted.com/profiles/41315498/about

http://bioimagingcore.be/q2a/user/charkho8002

https://worldcosplay.net/member/1129616

https://p-tweets.com/charkho8002

https://list.ly/list/852A-mjlh-yntrnty-md-w-fshn?make_list_mode=true

https://socialsocial.social/user/charkho8002 /

https://replit.com/@charkho8002

https://answerpail.com/index.php/user/charkho8002

https://letterboxd.com/charkho8002 /

https://www.kiva.org/lender/qla3534

https://slides.com/charkho8002

https://visual.ly/users/tohin15096/portfolio

 

چگونه کلینیک خود را تبلیغ کنیم؟

۱۷ بازديد

عنوان: چگونه کلینیک خود را تبلیغ کنیم؟

هر روز شاهد تبلیغات زیادی در شبکه های اجتماعی، خیابان، تلویزیون و ... هستیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند درصد از این تبلیغات روی شما تاثیر می گذارد و ذهن شما را به خود مشغول می کند؟

شرکت کارمانیا طب سالهاست در حوزه تجهیز کلینیک های زیبایی فعالیت میکند و این مقاله را برای شما آماده کرده است  تا با شما در مورد تبلیغات خلاقانه صحبت کند و به شما آموزش میدهد که کلینیک زیبایی خود را تبلیغ کنید و مشتریان خود را افزایش دهید.

به گزارش شرکت کارمانیا طب نمایندگی دستگاه لیزر تیتانیوم و دستگاه هایفو و لیزر کندلا وارد کننده دستگاه های پزشکی و زیبایی و لیزر و مشاور تاسیس کلینیک های زیبایی در کشور، خلاقیت به عنوان یک سلاح بسیار تعیین کننده شناخته می شود که می تواند شانس موفقیت تاسیس کلینیک زیبایی افزایش دهد. اگر بیلبوردها و تبلیغات رسانه ای با خلاقیت بیشتری به دست مخاطبان برسد، می توان پس از این تبلیغات به نتایج بسیار مطلوب تری دست یافت.

درست است که اصول فنی و حرفه ای در طراحی تبلیغات کلینیک زیبایی و لیزر بسیار مهم است، اما خلاقیت را می توان به عنوان یک افزونه نیز در نظر گرفت. این افزونه می تواند منجر به خلق ایده های تمیز شود. تحقیقات نشان می دهد که درگیر کردن احساسات مخاطبان و استفاده از ذهن آنها هنگام ارائه یک تبلیغ می تواند تأثیرات شگفت انگیزی بر روی مخاطبان شما داشته باشد. شما می توانید از خلاقیت استفاده کنید تا بینندگان را به محض دیدن ایده تبلیغاتی شما برای لحظه ای به فکر فرو ببرید.

همین موضوع می تواند برای شما کارت طلایی باشد و حکم توسعه کلینیک زیبایی و لیزر شما را در همین لحظه امضا کند.

 

روش‌هایی برای طراحی تبلیغات خلاقانه برای شکست دادن رقبا

 

برای ورود به بازار و ارائه کلینیک زیبایی خود به مشتریان و سایر رقبا، باید از روش های مختلف اطلاع رسانی استفاده کنید. یکی از اقداماتی که هر مرکز زیبایی و لیزر پس از راه اندازی کسب و کار خود باید انجام دهد تبلیغات است. بسیاری از کلینیک های زیبایی ممکن است بودجه زیادی برای ارائه تبلیغات مختلف در هنگام شروع فرآیند کسب و کار خود نداشته باشند. در این شرایط می توان از ایده های خلاقانه برای ارائه تبلیغات استفاده کرد.

انواع تبلیغات خلاقانه به شما کمک می کند تا هزینه های خود را بر اساس طراحی تبلیغات کاهش دهید. در واقع می توانید با ایجاد یک تبلیغ خلاقانه به همان نتیجه ای برسید که با ایجاد ده تبلیغ معمولی می تواند شما را موفق کند. توجه داشته باشید که ذهن هر فرد توانایی خلق ایده های بسیار گسترده و شگفت انگیز را دارد، اما نکات موثر در زمینه طراحی تبلیغات خلاقانه در زمینه کلینیک زیبایی نیز می تواند به عنوان ایده به طراحان کمک کند.

 

از تکنیک طنز برای طراحی تبلیغ کلینیک زیبایی استفاده کنید

 

اولین چیزی که می تواند به شما در طراحی انواع تبلیغات کلینیکی خلاقانه کمک کند، استفاده از تکنیک طنز است. می توانید از جملات و تصاویر طنز استفاده کنید تا مخاطب را تشویق کنید که ادامه تبلیغ ویدیویی شما را دنبال کند یا در سطح شهر به دنبال تبلیغات متفاوتی از شما بگردد.

با این روش علاوه بر ایجاد حس خوب و خنده در مخاطب، مطمئن باشید که برند و نام کسب و کار شما مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند. این ماندگاری ممکن است در مرحله اولیه چندان کاربردی به نظر نرسد، اما به خاطر داشته باشید که اگر قبلاً نام برند کلینیک زیبایی خود را در ذهن مخاطب تثبیت کرده اید، زمانی که مخاطب به عنوان مثال قصد استفاده خدمات مختلف کلینیک زیبایی مختلف را دارد، به محض مشاهده نام برند شما، شخص ناخودآگاه استفاده از خدمات کلینیک شما را هدف قرار می دهد.

این امر مشتریان کلینیک زیبایی و لیزر شما را افزایش می دهد و استفاده از خدمات شما را برای مردم آسان تر می کند. به طور کلی، استفاده از تکنیک های جوک در میان تکنیک های بسیار جدی طراحی تبلیغات می تواند توجه افراد بیشتری را به کلینیک زیبایی شما جلب کند.

البته زمانی که قصد دارید از این ایده برای طراحی تبلیغات خلاقانه استفاده کنید، باید محدودیت خاصی را رعایت کنید. پایبندی به محدودیت ها به شما کمک می کند از هیچ خط قرمزی عبور نکنید و در عین حال خنده مخاطبان و مشتریان کلینیک زیبایی خود را دریافت کنید.

 

 

 

به عناوین تبلیغات خود توجه ویژه ای داشته باشید

 

نکته مهم دیگر در طراحی تبلیغات خلاقانه کلینیک زیبایی، استفاده از تیترهای جذاب است. در دنیای امروز یک تبلیغ می تواند در ارائه اطلاعات زیادی در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطبان موثر باشد.

به عنوان مثال، اگر یک بیلبورد تبلیغاتی در بزرگراه برای کلینیک زیبایی و لیزر خود اجاره کرده اید. در بیشترین حالت شما فقط پنج ثانیه فرصت دارید تا اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهید.

از لحظه ای که چشم مخاطب به سمت بیلبورد شما کشیده می شود تا زمانی که ماشین از کنار بیلبورد می گذرد. این زمان طلایی شما برای به دام انداختن اوست. برای استفاده حداکثری از این زمان طلایی باید از تیترهای بسیار جذاب و در عین حال کوتاه استفاده کنید. سعی کنید از کلمات کلیدی با تاثیر بالا در تبلیغات کلینیک لیزر و زیبایی خود استفاده کنید. این باعث می شود که چشم و توجه مخاطب با سرعت بیشتری به سمت مرکز زیبایی شما جلب شود.

 

برای طراحی آگهی تبلیغاتی به رنگ آن توجه کنید

 

فرقی نمی کند که قصد طراحی بیلبورد، بنر یا ویدئو در سایت ها و شبکه های اجتماعی را دارید. تبلیغی که در یک رسانه قرار می دهید یا در یک پلتفرم بارگذاری می کنید باید دارای رنگ های مناسب باشد. رنگ بندی مهم ترین و تاثیرگذارترین عاملی است که در طراحی تصاویر بکار می رود. باید به محیطی که تبلیغ در آن قرار می گیرد توجه کنید.

در تبلیغات ویدیویی کار زیادی نمی توانید انجام دهید. اما در زمینه تبلیغات بنری کلینیک زیبایی شما می دانید که بنر شما در کجا نصب می شود. با در نظر گرفتن محل نصب بنرها سعی کنید بیلبورد خود را بر اساس رنگ محیط طراحی کنید.

همچنین سعی کنید تضاد رنگی خوبی در تبلیغ خود داشته باشید و بیلبورد کلینیک خود را شلوغ نکنید. به هم ریختن بیلبورد باعث سردرگمی مخاطب می شود و هیچ یک از نکات تبلیغاتی شما را متوجه نمی شود.

 

بازی با کلمات را در تبلیغات کلینیک زیبایی جدی بگیرید

 

دیگر جلوه های بصری شگفت انگیز برای ایجاد تبلیغات خلاقانه برای کلینیک های زیبایی در بیلبورد و طراحی های تبلیغات شبکه های اجتماعی و تراکت ها، سنت شکنی و بازی با کلمات و حروف است. منظور ما از این ایده این است که شما سعی می کنید به فاکتورهای تصویر در حروف و کلمات توجه کنید.

به عنوان مثال اگر لیزر موهای زائد در تهران انجام میدهید، می توانید هنگام نوشتن کلمه تهران، به جای حرف الف در کلمه تهران، یک تار مو را قرار دهید.

این مثال یک مثال بسیار ساده و رایج است که ممکن است ذهن شما را برای استفاده از این ایده کمی بازتر کند. توجه داشته باشید که این تکنیک توسط طراحان تبلیغات در سراسر جهان استفاده می شود. حتی شرکت های معروف دنیا مانند مرسدس بنز و مک دونالد و شرکت کارمانیا طب در ایران از این روش خلاقانه طراحی تبلیغاتی استفاده می کنند.

 

 

داستان سرایی را برای تبلیغات کلینیک زیبایی جدی بگیرید

 

ایده دیگری برای ایجاد تبلیغات خلاقانه برای کلینیک زیبایی، داستان سرایی است. قصه گویی باعث می شود خود را به عنوان دوست مخاطب به مخاطب معرفی کنید. این موضوع می تواند حس مثبتی را در مخاطب ایجاد کند. استفاده از داستان سرایی می تواند روند شروع و پیشرفت کلینیک شما را به مشتریان نشان دهد. اینکه شما سعی می کنید داستان برند خود را در قالبی زیبا منتشر کنید می تواند حس اعتماد را در مخاطب ایجاد کند.

تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات داستانی انگیزه زیادی برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات برای مخاطبان ایجاد می کند. بسیاری از شرکت های معروف دنیا و شرکت کارمانیا طب در ایران برای فروش لیزر کندلا از این روش برای جلب اعتماد مردم و ایجاد حس خوب در ذهن آنها استفاده می کنند.

 

نتیجه گیری

 

انواع ایده های خلاقانه طراحی تبلیغات بسیار گسترده تر و بیشتر از نکاتی است که در این مطلب برای شما ذکر کرده ایم. سالهاست در شرکت کارمانیا طب به کلینیک های زیبایی برای افزایش درآمد خود مشاوره داده ایم و توضیح داده ایم که هر ذهنی حاوی مقدار متفاوتی از خلاقیت است. این مشکل باعث می شود که ایده های خلاقانه مختلف همیشه رشد کنند و به وجود بیایند. اما در این مقاله سعی شده است تا به ایده های جا افتاده در مورد موفقیت تبلیغات خلاقانه برای شما اشاره کنیم.

اگر می خواهید تبلیغات خلاقانه برای کلینیک زیبایی طراحی کنید اما پلتفرمی را نمی شناسید که بتواند خدمات مورد نیاز شما را در این زمینه ارائه دهد، به شما تبریک می گویم. ما یک پیشنهاد برای شما داریم. با مراجعه به سایت کارمانیا طب می توانید از خدمات فوق العاده این شرکت بهره مند شوید.

اگر علاوه بر طراحی تبلیغات خلاقانه به دنبال تجهیز و آپدیت کلینیک زیبایی خود هستید میتوانید به سایت کارمانیا طب، ترب و ایمالز مراجعه کنید.

 

بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

۱۴ بازديد

بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام

 

خیلی از افراد همیشه به دنبال راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام هستند تا بتوانند نسبت به رقبا دنبال‌کننده بیشتری داشته باشند و در راه رسیدن به هدف‌شان موفق‌تر باشند. اگر می‌خواهید راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام را بدانید، جای درستی آمدید. در این مقاله که توسط پورتال جامع مهندسین ایران تهیه شده، بهترین روش برای جذب فالوور در اینستاگرام به شما آموزش داده می شود. با ما همراه باشید.

راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام

برای افزایش فالوور مواردی را برای شما در ادامه آورده‌ایم که برحسبِ تجربه? واقعی و الگوریتم‌های اینستاگرام آزموده شده‌اند و درصد موفقیت آن‌ها بسیار بالاست. ما تمام مواردی را که شامل جذب فالوور در اینستاگرام ‌می‌شوند، به دو دسته تقسیم‌بندی کرده‌ایم:

  • روش‌های ارگانیک و رایگان: افزایش فالوور از طریق محتوا و تعامل با کاربر
  • روش‌های غیرارگانیک و پولی: افزایش فالوور از طریق تبلیغات

(چنانچه می‌خواهید سایت های دریافت فالور رایگان اینستاگرام مشاهده کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

افزایش فالوور واقعی از طریق محتوا و تعامل

این روش بر خلاف، روش تبلیغاتی، هزین? زیادی برای‌تان ندارد. در ضمن، اگر در انجام این روش‌ها ثابت‌قدم باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای نصیب پیجتان می‌شود و کسب‌وکارتان را تکان اساسی می‌دهد.

 

?. بیوی پیج خود را برای دسترسی افراد بهینه کنید

بیوی اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه می‌گوید که شما چه کسی هستید، کسب‌وکار شما در چه حوزه‌ای است و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند؛ بنابراین از همه? آن ??? کاراکتر برای توضیحات نهایت استفاده را ببرید.

بیو اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • ارزشی که ایجاد می‌کنید؛
  • توضیح واضحی از کار یا بیزینسی که انجام می‌دهید؛
  • ویژگی‌های خاص برند؛
  • اقدام به عمل (خرید، اطلاعات بیشتر، تماس با ما و غیره)؛
  • قراردادن لینک‌های مهم (این لینک می‌تواند لینک شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل واتساپ یا لینک وب‌سایت شما باشد.)

توجه: به‌جای اینکه فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، به دنبال‌کنندگان بالقوه تصویر واضحی از آنچه در صورت فالو کردن شما می‌توانند انتظار داشته باشند، ارائه دهید.

?. به‌طور مداوم پست بگذارید

فراموش نکنید که ثبات، یک عنصر کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر پست‌های شما با استفاده از یک تقویم محتوایی به‌صورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان می‌شود، الگوریتم اینستاگرام هم پست‌های شما را نزدیک به بالای فید فالوورهایتان نشان می‌دهد.

مطالعه‌ای در سال ???? روی ?? صنعت نشان می‌دهد که کسب‌وکارها به‌طور میانگین در هفته، چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک می‌گذارند. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن حداقل یک‌ بار در روز پست بگذارید؛ البته مطمئن شوید که در این روند کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنید.

برندهایی که روال منظمی برای پست‌گذاری دارند، بهترین نتایج را می‌بینند. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که هم‌راستای خواسته و نیاز مخاطب شما باشد.

طبق مطالعه? Tailwind، پروفایل‌هایی که روزانه پست می‌کنند، چهار برابر بیشتر از آن‌هایی که کمتر پست می‌گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می‌کنند.

?. بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام پیدا کنید

واقعیت این است که هیچ پاسخ واضحی برای اینکه چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید تا به بیشترین تعداد افراد برسید وجود ندارد؛ اما اگر اکانت‌ بیزینسی دارید، با استفاده از تجزیه‌و‌تحلیل اینستاگرام به‌صورت رایگان، می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی از آن دریافت کنید.

ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «Total followers» بروید؛ از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را ببینید.

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین بازخورد را دارد. به‌عنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت غذا به‌صورت گام‌به‌گام، ممکن است در خارج از ساعت‌های کاری بهتر عمل کند؛ زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافی‌شاپ ممکن است حوالی ساعت ? بعدازظهر به‌خوبی دیده شود. وقتی مردم دچار رکود بعدازظهر می‌شوند.

طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت ? صبح تا ?? ظهر و ساعت ? تا ? بعدازظهر در روزهای هفته است.

توصیه می‌کنیم برای اینکه زمان مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر را پیدا کنید،، چند وقت زمان‌های مختلف را امتحان کرده و نتایج را اندازه‌گیری کنید. اینطوری بعد از مدتی بهترین زمان پست‌گذاری را برای بیزینس خود پیدا می‌کنید.

d3_d5jt.png

?. با طرز کار اکسپلور آشنایی پیدا کنید

در اهمیت اکسپلور همین بس که وقتی پست شما این قابلیت را داشته باشد که به اکسپلور راه پیدا کند، علاوه بر آنکه میلیون‌ها نفر آن را می‌بینند، ممکن است توسط هزاران نفر هم فالو شوید.

اگر محتوای جذابی تولید کنید که افراد بیشتری با آن درگیر شوند و واکنش مثبتی نسبت به آن داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به اکسپلور راه پیدا کند زیاد است. برای بیشتر دیده شدن در اکسپلور، موقع تولید محتوا این موارد را رعایت کنید:

  • از کاور جذاب برای ویدیوها و همین طور عکس‌های باکیفیت و توجه برانگیز برای پست‌ها استفاده کنید.
  • موضوعاتی را به چالش بکشید که دغدغه? بسیاری از مخاطبانتان باشد و برایشان مفید و آموزنده است.
  • پست‌های سرگرم‌کننده تولید کنید.

?. محتواهایی با قابلیت اشتراک‌گذاری بالا ایجاد کنید

وقتی پای جذب فالوور در اینستاگرام در میان باشد، تولید محتوایی که قابلیت اشتراک‌گذاری بالا دارد، به این روند سرعت می‌بخشد. از دیگر راه‌های جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتواهایی است که آدم‌ها آن‌ها را دوست دارند و با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌شان به‌اشتراک می‌گذارند.

محتواهایی مثل میم‌های متداول، نقل‌قول‌های الهام‌بخش و پست‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای آموزش می‌دهند، همگی قالب‌هایی هستند که امتحان خودشان را پس داده‌اند. این پست‌ها به‌سرعت ویروسی شده و راهی اکسپلور می‌شوند. از این فرصت می‌توانید استفاده کنید تا افراد بیشتری را با خود همراه کنید.

?. Reels را در ترکیب محتوای خود بگنجانید

ریلزها از آن نوع محتواهایی هستند که به‌دلیلِ جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند، به‌سرعت و به‌راحتی دست‌به‌دست می‌شوند. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهای‌تان را از این طریق نیز بیشتر کنید..

فقط یک نکته؛ سعی کنید در ریلز، به‌جای فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید.

https://t.ly/BhxWg

http://s.ecmaps.de/YRGxd

برای کسب بهترین نتایج:

  • از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها در کپشن Reels خود استفاده کنید که محتوای ویدیوی شما را دقیقاً توصیف می‌کنند؛
  • از موزیک‌های پرطرفدار استفاده کنید؛
  • Reelsهای خود را کوتاه و سریع بسازید.
  • محتوای اورجینال ایجاد کنید.
  • برای بینندگانی که بدون صدا تماشا می‌کنند، کپشن اضافه کنید.
  • هدفتان فیلم‌برداری باکیفیت بالا باشد.
  • از پشت‌صحنه ویدیو به اشتراک بگذارید.
  • ترندها را در اینستاگرام و تیک‌تاک شناسایی کنید. با این کار این شانس را دارید که Reelsهای شما ویروسی شوند و در مقابل افراد جدید قرار بگیرند.

 

?. روی یک استراتژی هشتگ سرمایه‌گذاری کنید

هشتگ‌ها در جاهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در اینستاگرام اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. هشتگ‌های مناسب می‌توانند تصویر شما را در معرض دید حجم زیادی از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمی‌رسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکه‌ها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگ‌هایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع کنید. نمونه هشتگ : مهندسی ، مهندسی کامپیوتر

اگر از هشتگ‌های محبوب اینستاگرام در عکس‌های خود استفاده کنید، احتمال اینکه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و کشف شوید بسیار بیشتر است؛ همچنین هشتگ یافتن محتوای شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو می‌کنند، آسان می‌کند.

شما می‌توانید ایده‌های هشتگ را از رقبا یا اکانت‌های مشابه تقلید کنید؛ اما در نهایت، بهتر است گروه‌هایی از هشتگ‌های خود را ایجاد کنید که به حساب خاص شما مربوط می‌شوند. همچنین اگر هر یک از کلیدواژه‌های موردنظر خود را مستقیماً در برنامه اینستاگرام جستجو کنید، می‌توانید هشتگ‌های مرتبط بیشتر و محبوبیت آن‌ها را بیابید.

?. محتوای خود را از عکس‌ها به‌سمت ویدیوی بیشتر ببرید

ویدیوها این روزها شانس بیشتری برای جذب فالوور در اینستاگرام ایجاد می‌کنند؛ به این دلیل که ویدیوها تعامل بیشتری را برمی‌انگیزد و مخاطبان از تماشای ویدیو لذت بیشتری می‌برند و آن را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین از این محتوا در پیج خود بیشتر استفاده کنید و با ساخت ویدیوهای متنوع سلیقه? مخاطبان خود را بسنجید.
اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آن‌ها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکان‌های عمومی، ویدیو تماشا کنند.

 

?. محتوای تولیدشده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر نوع محتوایی مانند ویدیوها، عکس‌ها، نظرات، صدا و موارد دیگر) است که طرفداران یا دنبال‌کنندگان شما آن را تولید می‌کنند. این یک ابزار ضروری در گنجینه? بازاریابی شما برای بالا بردن فالوور اینستاگرام است.

محتوای UGC، افرادی را نشان می‌دهد که از محصولات یا خدمات شما، در زندگی واقعی استفاده کرده‌اند و حالا، داستانی برای نقل کردن دارند. این رابط? ایجاد شده بین برند شما و انسان‌ها، باعث ایجاد تعامل، اعتماد و وفاداری می‌شود.

طبق تحقیقات Olapic، امروزه اگر مشتری‌‌ها قبل از خرید، عکسی از محصول را ببینند که توسط مشتری‌های قبلی به اشتراک گذاشته شده، 56 درصد بیشتر احتمال دارد که آن را بخرند.

برای مثال، Gopro را در نظر بگیرید. محتوای پیج اینستاگرامش اکثرا از عکس‌هایی است که افراد با دوربین‌های این برند گرفته‌اند و آن را منتشر می‌کنند.

??. مسابقه اجرا کنید

یکی از ترفندهای جذب فالوور اینستاگرام همین برگزاری مسابقه‌هاست. با این کار، با یک تیر چند نشان می‌زنید؛ یعنی چه؟

یعنی علاوه بر آنکه مخاطبان خود را سرگرم می‌کنید و تعامل پیج خود را بالا می‌برید، پیج‌تانرا برای الگوریتم اینستاگرام هم مطلوب جلوه می‌دهید. همین روند باعث دیده‌شدن بیشتر پیج شما می‌شود و به‌طور بالقوه، مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

متداول‌ترین این مسابقه‌ها که اکثر پیج‌‌ها هم به آن روی می‌آورند، تشویق مخاطبان به تگ‌کردن دوستان و فالو کردن پیج‌شان است. اینکه اجرای مسابقه در چه حد و جوایز به چه صورت باشند را بودجه و اهداف شما تعریف می‌کند. به همین راحتی می‌توانید تعامل با پیج خود را بالا ببرید و جذب فالوور در اینستاگرام داشته باشید.(چنانچه می‌خواهید درباره قرعه کشی در اینستاگرام از بین کامنت‌ها و لایک‌ها بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم)

??. در کپشن دنبال‌کننده‌های بیشتری بخواهید

افزودن کپشن به پست‌ها، به تعامل بیشتر منجر می‌شود. شما می‌توانید تا ???? کاراکتر را به کپشن اضافه کنید که شامل هشتگ و ایموجی هم می‌شود.

به یاد داشته باشید که افراد فید اینستاگرام خود را سریع اسکرول می‌کنند؛ بنابراین جلب توجه کاربر با چند کلمه اولیه بسیار مهم است. اینستاگرام برای ابتدای کپشن که می‌تواند یک تیتر جذاب باشد، استفاده از ??? کاراکتر یا کمتر را توصیه می‌کند و اگر بیش از ??? کاراکتر باشد، کاربر باید برای خواندن ادامه? آن روی «بیشتر» کلیک کند. می‌توانید هر دو شکل کوتاه و بلند کپشن را بر اساس پست خود امتحان کنید و ببینید نتایج به چه صورت است.

چیزی که مهم است و عامل جذب فالوور می‌شود، قرار دادن دعوت به عمل (Call To Action) در کپشن است. از اینکه گاهی از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند نترسید.

??. با میکرو اینفلوئنسرها مشارکت کنید

اگر نمی‌خواهید برای بازاریابی برند خود، به اینفلوئنسر مشهور پول زیادی بپردازید، با میکرو اینفلوئنسرها که از چند صد تا چند هزار دنبال‌کننده دارند، همکاری کنید و کمپین‌های تاثیرگذار برگزار کنید. شما با این کار به مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید.

این اینفلوئنسرهای کوچک افرادی هستند که واقعاً از برند شما حمایت می‌کنند و به آن اعتقاد دارند و به‌راحتی می‌توانند فالوورهای خود را به دنبال کردن شما هدایت کنند.

میکرو اینفلوئنسرها شاید فالوورهای کمتری نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها داشته باشند، ولی تعامل بالایی با دنبال‌کنندگان خود دارند؛ تا جایی که توصیه‌ها و پیشنهاداتشان به‌شدت پذیرفته می‌شود. خیلی از آن‌ها در قبال اهدای کالایی از محصولات و خدماتتان، این کار را برای شما انجام می‌دهند که این یعنی شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه، فالوور جذب کنید.

 

??. از رقبای خود یاد بگیرید

حتما دقت کرده‌اید که اکسپلور هر اکانتی با دیگری متفاوت است. مواردی که به شما در اکسپلور نشان داده می‌شود، به پیج‌هایی بستگی دارد که آن‌ها را فالو کرده‌اید. بیایید از این قضیه به نفع خود استفاده کنید. می‌پرسید چطور؟

سعی کنید بیشتر برندهایی را فالو کنید که در حوزه? تخصصی شما هستند تا در اکسپلورتان از آن نوع پست‌ها بیشتر ببینید و با پیج‌های بیشتری در این زمینه آشنایی پیدا کنید. دسترسی به پیج‌های رقبا برای شما دو مزیت دارد:

با دیدن پست‌های اکسپلور رقیبان خود، می‌توانید ایده بگیرید که چه نوع پست‌هایی تولید کنید که به اکسپلور راه یابید. در باب این موضوع به یاد سخن پیکاسو بیفتید: هنرمندان بد کپی می‌کنند، هنرمندان خوب می‌دزدند.
مزیت دیگر، تعامل با آن پیج‌ها و حتی مخاطبانشان است. می‌توانید با لایک و کامنت با مخاطبانشان تعاملی سازنده برقرار سازید و آن‌ها را با خود همراه کنید.

??. با مخاطبان خود درگیر شوید

اگر واقعاً می‌خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک گفت‌وگو درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی شخصی محتوای شما را می‌بیند، به این معنی نیست که در حال حاضر شما را دنبال می‌کند. اگر فرصتی برای تعامل با یک فالوور بالقوه دارید، باید از آن استفاده کنید. هر کامنت فرصتی برای به دست آوردن یک فالوور جدید (یا حفظ فالوور فعلی) است؛ بنابراین مطمئن شوید که به هر کامنتی که دریافت می‌کنید، پاسخ می‌دهید.

در ضمن فقط منتظر نباشید تا فالوورهای شما گفت‌وگو را شروع کنند. فرصت‌های تعامل را خودتان ایجاد کنید. از استیکرهای اینستاگرام مانند باکس سوالات و نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید. خلاصه اینکه سعی کنید این رابطه را حفظ کنید.

??. اکانت اینستاگرام خود را در کانال‌های مختلف تبلیغ کنید

اگر به دنبال راه‌های اضافی برای جذب فالوور در اینستاگرام هستید، تبلیغ متقابل اکانت خود در پلتفرم‌های دیگر عالی است.

از طریق وب‌سایت یا هر شبکه? اجتماعی که بخشی از استراتژی بازاریابی شما است و حتی خبرنامه ایمیل، پادکست یا هر پلتفرم دیگر، افراد را به اینستاگرام خود هدایت کنید. وب مستر ها در این باره خیلی می تواننده کمک و راهنما باشند.

 

??. نتایج خود را تجزیه‌وتحلیل کنید

در کنار تمام این روش‌ها، ضروری است که بتوانید عملکرد خود و مخاطبان را تجزیه‌و‌تحلیل کنید و بر اساس نتایج به دست آمده، استراتژی جدیدی برای پیجتان در نظر بگیرید. یکی از ساده‌ترین راهکارها برای تحلیل پیج اینستاگرام، استفاده از بخش Insights اینستاگرام به‌صورت رایگان است.

نکته: نیازی نیست روی شاخص‌هایی مانند لایک و کامنت به‌تنهایی وسواس داشته باشید. در عوض «Engagement Rate» که نرخ تعامل مخاطبان را با شما نشان می‌دهد، موضوع مهم‌تری است.

منبع: www.pjmi.ir

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2022/11/17/10-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%be%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8/

https://biiut.com/read-blog/22232

https://theomnibuzz.com/%db%b8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%b1%d8%aa%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b1%d8%b7%d8%b1%d9%81%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7/

https://www.click4r.com/posts/g/6948672/

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn

http://y8space.com/members-2/faheemkhatri4/activity/4947445/

https://wordsmith.social/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn

https://www.homify.co.uk/ideabooks/9110298

https://postheaven.net/8o8z3cel4u

https://mayempire.com/read-blog/115440